Relacja z Akcji Lato 2016 pod patronatem Wójta Gminy Leszno

ostatnia zmiana: 21.07.2016

Z myślą o dzieciach i młodzieży z gminy Leszno, jak co roku przygotowaliśmy Akcję Lato – cykl różnorodnych atrakcji, zarówno kulturalnych, jak i sportowych.

Podczas trzech tygodni trwania akcji dwukrotnie byliśmy w kinie: w Cinema City na Bemowie obejrzeliśmy film „Gdzie jest Dory”, a do Centrum Kultury w Błoniu wybraliśmy się na projekcję najnowszego obrazu  Stevena Spielberga, pt. „Bardzo fajny gigant”. Graliśmy w kręgle w Spin City, zajrzeliśmy za kulisy Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie zwiedziliśmy rozmaite pracownie artystyczne i magazyn kostiumów. Odkryliśmy na nowo jeden z dobrze nam znanych zakątków Kampinoskiego Parku Narodowego – Granicę, tam odwiedziliśmy muzeum i odbyliśmy spacer ścieżką „Skrajem Puszczy” oraz podziwialiśmy krajobrazy z wieży widokowej. Aktywny dzień w Puszczy Kampinoskiej zakończyliśmy ogniskiem z kiełbaskami. W Świetlicy w Lesznie gościliśmy aktorów Teatru Profilaktyki i Edukacji „Maska” z Krakowa. Artyści zaprezentowali pełen humoru spektakl, a także zorganizowali animacje teatralne pt. "Spotkanie z piratami". Rozmaite zabawy zespołowe, zakończone plenerowym pokazem baniek, bardzo podobały się dzieciom.

Wśród innych atrakcji Akcji Lato znalazły się wycieczka do warszawskiego ZOO oraz zwiedzanie Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach. Ostatni tydzień akcji wypełniły wyjazdy na basen połączone z nauką pływania. Wszystkie letnie zajęcia, wynikające z harmonogramu, uzupełnialiśmy zabawami w Świetlicach i w plenerze.

Z aktywnego wypoczynku skorzystało ponad dwieście dzieci z terenu gminy, skupionych wokół świetlic w Lesznie, Czarnowie, Łubcu i Zaborowie oraz Zespołu Sportowo-Rekreacyjnego w Lesznie.