„BEZPIECZNY SENIOR W POWIECIE WARSZAWSKIM ZACHODNIM” - spotkanie w Lesznie

ostatnia zmiana: 22.05.2018
 

Kampania społeczna pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim” jest wspólną inicjatywą Komendy Powiatowej Policji dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego z siedzibą w Starych Babicach oraz Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego. W kampanii bierze udział również Powiatowy Rzecznik Konsumentów. W Gminnym Ośrodku Kultury w Lesznie odbyło się spotkanie z seniorami z Koła nr 5 Emerytów i Rencistów, w którym uczestniczyła mł. asp. Marta Dymek oraz dzielnicowy asp. szt. Mariusz Ciurzyński.

W marcu br. miała miejsce inauguracja kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”. Jest to wspólna inicjatywa Komendy Powiatowej Policji dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego z siedzibą w Starych Babicach oraz Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego mająca na celu zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom naszego powiatu. Adresatami wspólnego przedsięwzięcia są seniorzy.

Tym razem policjantka z komendy w Starych Babicach, zajmująca się na co dzień profilaktyką społeczną, mł. asp. Marta Dymek wspólnie z dzielnicowym z Posterunku Policji w Lesznie asp. szt. Mariuszem Ciurzyńskim spotkali się z z seniorami z Koła nr 5 Emerytów i Rencistów w Lesznie. Spotkanie odbyło się w Gminnym Ośrodku Kultury w Lesznie. Policjanci omówili przypadki oszustw, których ofiarami padają najczęściej seniorzy. Przestępcy wykorzystują ich „dobre serce” i podając się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy. Funkcjonariusze ostrzegali seniorów o grożącym niebezpieczeństwie stania się ofiarą oszustwa „na wnuczka”, czy „na policjanta”.

W kampanii bierze udział również Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Warszawskiego Zachodniego. Pani Zofia Orzeszko przybliżyła prawa konsumenta, opowiedziała o technikach marketingowych stosowanych przez przedsiębiorców nierzadko skutkujących zawarciem niekorzystnej umowy, udzieliła porad, jak unikać zagrożeń istniejących podczas zawierania umów zarówno sprzedaży, jak i o świadczenie usług, a także co należy zrobić, gdy niekorzystna dla konsumenta umowa została już zawarta.

W ramach kampanii prowadzone są spotkania z seniorami mieszkającymi na terenie naszego powiatu.

/ego/


 
 

Szybki kontakt

  • Al. Wojska Polskiego 21
  • 05-084 Leszno
  • tel. 22 725 80 05
  • fax. 22 725 85 52
  • email: urzad@gminaleszno.pl
  • rachunek: Bank Spółdzielczy w Sochaczewie
  • nr: 89 9283 0006 0025 8629 2000 0010